Η εθελούσια έξοδος, το Ταμείο Αυτασφάλειας, οι απαράδεκτες παρεμβάσεις της Τρόικα και ο ρόλος της Τράπεζας της Ελλάδος.

Η εθελούσια έξοδος, το Ταμείο Αυτασφάλειας, οι απαράδεκτες παρεμβάσεις της Τρόικα και ο ρόλος της Τράπεζας της Ελλάδος.

Απαράδεκτη παρέμβαση στο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου της Εθνικής Τράπεζας έκανε η Τρόικα μπλοκάροντάς το αναιτιολόγητα,  ενώ το πρόγραμμα έχει υποβληθεί προς έγκριση από τη Διοίκηση της ΕΤΕ από τον περασμένο Φλεβάρη.

Η Τρόικα αρνείται να δώσει το πράσινο φως στη συμφωνία που έχει επιτευχθεί μεταξύ Τράπεζας και Ταμείου Αυτασφάλειας και η οποία προβλέπει την ενίσχυση του Ταμείου με ρευστότητα από την Τράπεζα, ώστε να μπορέσει το Ταμείο να καλύψει τις υποχρεώσεις για καταβολή εφάπαξ που θα προκύψουν από τη μαζική αποχώρηση υπαλλήλων με το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, διασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητά του με τη θεσμοθέτηση εργοδοτικής εισφοράς 2%.

Υπενθυμίζουμε ότι η εισφορά για το αυτοδιοικούμενο ΝΠΙΔ Ταμείο Αυτασφάλειας Προσωπικού Εθνικής Τράπεζας είναι 5,50% και επιβαρύνει μηνιαίως μόνο τους εργαζόμενους στην Εθνική. Το τελευταίο διάστημα το Ταμείο αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας, γιατί η περιουσία του είναι κυρίως επενδεδυμένη σε μετοχές της Εθνικής Τράπεζας που δεν αποδίδουν μέρισμα εδώ και χρόνια και η αξία τους έχει μειωθεί δραματικά καθώς και σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου που κουρεύτηκαν με το PSI.

Αδιαφορώντας για τις επί χρόνια καταβολές εισφορών των εργαζομένων και για το αυτονόητο δικαίωμα τους στην ανταποδοτική είσπραξη του εφάπαξ, η Τρόικα ζητά την εκκαθάριση του Ταμείου Αυτασφάλειας και το δραματικό κούρεμα στο εφάπαξ, αρνούμενη να επιτρέψει τη χρηματοδότηση του Ταμείου από την Τράπεζα.

Όμως, η Τρόικα αρνείται σκοπίμως να παραδεχθεί ότι τα χρήματα που θα εξοικονομήσει η Τράπεζα από την εφαρμογή του προγράμματος εθελούσιας εξόδου και τη συνεπακόλουθη μείωση της μισθοδοσίας που θα προκύψει από αυτό θα είναι μακροχρόνια πολύ περισσότερα από αυτά που θα δαπανήσει για να ενισχύσει το Ταμείο Αυτασφάλειας, δεδομένου ότι το μηνιαίο όφελος της Εθνικής θα ανέλθει σε 10 εκατ. ευρώ, ενώ το ετήσιο κόστος από την υλοποίηση της συμφωνίας θα είναι για την Εθνική μόλις 7 εκατ. ευρώ.

Το Ταμείο Αυτασφάλειας είναι βιώσιμο, εφόσον εφαρμοστεί η συμφωνία μεταξύ Ταμείου και Τράπεζας που προβλέπει την επιστροφή της εργοδοτικής εισφοράς 2% από την πλευρά της Τράπεζας και τη μείωση του εφάπαξ κατά 15%, την οποία είχαν αποδεχθεί οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας.

Αν το Ταμείο Αυτασφάλειας εκκαθαριστεί, το πρόβλημα δε θα αφορά μόνο τους υπό αποχώρηση εργαζόμενους αλλά και το σύνολο των 11.000 εργαζομένων που έχουν καταβάλει εισφορές προσδοκώντας μέρισμα.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων Εθνικής Τράπεζας (ΣΥΕΤΕ) και Γραμματέας της ΔΗΣΥΕ, Γιώργος Γιαννακόπουλος, μιλώντας στην Ελευθεροτυπία, χαρακτήρισε “περίεργο” το ρόλο της Τράπεζας της Ελλάδος στην υπόθεση αποδίδοντάς της ευθύνες, γιατί δεν υπερασπίστηκε το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου στην Εθνική Τράπεζα, σε αντίθεση με τη στάση που κράτησε για τα αντίστοιχα προγράμματα των υπολοίπων τραπεζών.

Τα νέα εμπόδια που βάζουν οι επίτροποι των δανειστών στο ζήτημα αυτό εντάσσονται στον “ακήρυχτο πόλεμο” που έχει από καιρό ξεκινήσει εναντίον των συμφερόντων της Εθνικής Τράπεζας και των εργαζομένων σε αυτή. Αρκεί να υπενθυμίσουμε το ρόλο που έπαιξαν κατά τη διαδικασία της εξαγοράς της Eurobank αλλά και την προσπάθεια της απευθείας ένταξης της Εθνικής στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, κάτι που απεφεύχθη αφού οι εργαζόμενοι δώσαμε με επιτυχία τη μάχη της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, κόντρα στις αρχικές επιδιώξεις της Τρόικα και στελεχών της Τράπεζας της Ελλάδος.

Η ΔΗΣΥΕ θα αγωνιστεί με όλες τις δυνάμεις της προκειμένου να υλοποιηθεί η συμφωνία μεταξύ του Ταμείου Αυτασφάλειας και της Εθνικής Τράπεζας, μια συμφωνία που διασφαλίζει τόσο τη βιωσιμότητα του Ταμείου μας όσο και το μέλλον και την προοπτική της Εθνικής Τράπεζας.

Share This

Share This

Share this post with your friends!