Την Τρίτη 14.2.2023 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προεδρείου του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. με τη Διοίκηση με αντικείμενο τα τρέχοντα θέματα που απασχολούν το Δίκτυο. Από την πλευρά της Διοίκησης συμμετείχαν η Γενική Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού κα Ε. Χατζηιωάννου, η Β. Γενική Διευθύντρια Δικτύου  κα Α. Ναζίδου, ο Β. Γενικός Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού κ. Γ. Αρμελινιός, ο Διευθυντής Δικτύου Α΄ κ. Δ. Ζαπάντης, ο Διευθυντής Δικτύου Β΄ κ. Χ. Πανταζής και η Διευθύντρια Στρατηγικής Δικτύου Καταστημάτων κα Χ. Δημητρίου.

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. εισαγωγικά ανέδειξε το ζήτημα της διασφάλισης των θέσεων εργασίας των συναδέλφων της Olympus Bank, ενώ στη συνέχεια επεσήμανε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Δίκτυο και παρουσίασε με σαφήνεια τις θέσεις και τις προτάσεις του.

Αναλυτικά:

OLYMPUS BANK

Πάγια θέση του Συλλόγου είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας των συναδέλφων στον κλάδο, όπως ξεκάθαρα αναφέρεται και στην πρόσφατη ανακοίνωση της Ο.Τ.Ο.Ε. στις 9.2.2023. Θεωρούμε επιβεβλημένη τη μεταφορά του προσωπικού της Olympus Bank στην Ε.Τ.Ε. με βάση το μοντέλο που έχει εφαρμοστεί αποτελεσματικά στο παρελθόν και για άλλες Συνεταιριστικές Τράπεζες. Επιπλέον, ζητήσαμε την καταγραφή και πληρωμή των υπερωριών που πραγματοποιούν οι συνάδελφοι στα Καταστήματα υποδοχής που επιβαρύνονται με την εξυπηρέτηση των πελατών της υπό εκκαθάριση Τράπεζας.

Η Διοίκηση από την πλευρά της δεσμεύθηκε πως παρότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για μεταφορά προσωπικού στη σχετική συμφωνία διασφάλισης καταθέσεων θα εξετάσει τις δυνατότητες εφαρμογής της πρότασής μας, ενώ επεσήμανε ότι υπάρχει αναφορά για το προσωπικό στο σχετικό δελτίο τύπου. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για την απόδοση των υπερωριών στους συναδέλφους των Καταστημάτων υποδοχής που εφαρμόστηκε το διευρυμένο ωράριο για την εξυπηρέτηση των πελατών της Olympus Bank.

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε., σε συνεργασία με την Ο.Τ.Ο.Ε., παρακολουθεί στενά την εξέλιξη των διαδικασιών και θα παρεμβαίνει όποτε απαιτείται, με στόχο τη διασφάλιση της εργασίας των συναδέλφων μας.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ

Μετά τις τελευταίες εθελούσιες και τις αποχωρήσεις συναδέλφων η ανάγκη για προσλήψεις προσωπικού στο Δίκτυο είναι πλέον επιτακτική. Ζητήσαμε από τη Διοίκηση να προχωρήσει άμεσα σε διενέργεια διαγωνισμού για την κάλυψη των αναγκών με παράλληλη εξέταση των αιτημάτων μετακίνησης. Επίσης, επισημάναμε ότι για άλλη μια φορά, ακριβώς λόγω των ελλείψεων προσωπικού, αποκλείεται η συμμετοχή των συναδέλφων του Δικτύου σε προκηρύξεις κάλυψης θέσεων στη Διοίκηση, κάτι που προφανώς συνιστά κατάφορη αδικία.

Δυστυχώς η Διοίκηση απάντησε αόριστα, χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις και χρονοδιάγραμμα, δείχνοντας για άλλη μια φορά ότι στο συγκεκριμένο θέμα δεν αντιλαμβάνεται την δύσκολη πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί και βιώνει το Δίκτυο με δική της αποκλειστικά ευθύνη.

Το ζήτημα των προσλήψεων είναι πλέον σε πρώτη προτεραιότητα για τον Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. και θα συνεχίζουμε να πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Επαναλάβαμε τόσο την πάγια και τεκμηριωμένη θέση μας ενάντια στη συρρίκνωση του Δικτύου Καταστημάτων, όσο και τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί στους συναδέλφους, στους πελάτες, αλλά και στην εικόνα, στη λειτουργία και στη θέση της Τράπεζας.

Η Διοίκηση, δήλωσε ότι δεν υφίσταται, αυτή την περίοδο, σχεδιασμός κλεισίματος επιπλέον Καταστημάτων.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Πολύ πρόσφατα ανατέθηκε η μελέτη για τη νέα κατηγοριοποίηση σε εταιρεία και ως εκ τούτου η Διοίκηση δεν ήταν έτοιμη να παρουσιάσει τις θέσεις της.

Ο Σύλλογος επεσήμανε στη Διοίκηση τη συμβατική της υποχρέωση για διαβούλευση στο συγκεκριμένο θέμα, τονίζοντας παράλληλα ότι αυτή συνιστά αδιαπραγμάτευτη θέση από την οποία δεν πρόκειται να αποκλίνει.

Είναι προφανές ότι όσα σενάρια διακινούνται από μεμονωμένα στελέχη για δήθεν σύνδεση της κατηγοριοποίησης με τη στοχοθεσία μόνο ως ευφάνταστα μπορούμε να τα αντιληφθούμε. Ξεκαθαρίζουμε ότι θεωρούμε τέτοιες απόψεις αδιανόητες, επικίνδυνες για τη λειτουργία της Τράπεζα, έτη φωτός μακριά από τη σύγχρονη πραγματικότητα και τις ανάγκες του Δικτύου και αυτονόητα δεν πρόκειται να έχουν τη συναίνεση του Συλλόγου μας, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση ειδικά για την κατηγοριοποίηση όταν η Διοίκηση θα είναι έτοιμη να παρουσιάσει τις θέσεις της. Αναμένουμε από τη Διοίκηση να προσέλθει με μία σοβαρή και εμπεριστατωμένη πρόταση που θα αναβαθμίζει ουσιαστικά το Δίκτυο και τους εργαζόμενους σε αυτό.

TELLERLESS ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Λειτουργούν εννέα Tellerless Καταστήματα με τον μελλοντικό σχεδιασμό να περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων. Σύμφωνα με τη Διοίκηση τα νέα καταστήματα έχουν γίνει αποδεκτά τόσο από την πελατεία όσο και από τους εργαζόμενους των συγκεκριμένων Καταστημάτων καθώς έχουν αποδεσμευτεί από έναν σημαντικό όγκο δουλειάς. Η μετατροπή νέων καταστημάτων σε tellerless θα αφορά σε Καταστήματα που βρίσκονται κοντά σε άλλα μεγαλύτερα τα οποία θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν συναλλαγές από ταμείο (μεγάλα αστικά κέντρα).

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. επεσήμανε ότι για οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται θα πρέπει να υπάρχει και αντίστοιχη μέριμνα για το προσωπικό, χωρίς βλαπτικές μεταβολές, και ειδικά, στη συγκεκριμένη περίπτωση, για τους tellers.

ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΡΟΣΩΠΟΠΑΓΩΝ ΘΕΣΕΩΝ CHIEF TELLERS

Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι μονομερώς, χωρίς καμία ενημέρωση, διακόπηκε η χορήγηση των επιδομάτων του C.T. στα λίγα πλέον στελέχη που διατηρούν προσωποπαγώς τη θέση. Ζητήσαμε από τη Διοίκηση να αποκατασταθεί στη μισθοδοσία των συναδέλφων άμεσα αυτή η αδικία, που πλήττει με βάναυσο τρόπο το εισόδημά τους, ως αποτέλεσμα επιχειρηματικών αποφάσεων για τις οποίες δεν έχουν απολύτως καμία ευθύνη οι εργαζόμενοι και μάλιστα με ετήσιο κόστος, για την Τράπεζα, ανάξιο λόγου. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για λάθος «εκ παραδρομής» και όχι για μία στοχευμένη κίνηση αναλγησίας από πλευράς Διοίκησης.

Θεωρούμε αυτονόητο ότι θα τακτοποιηθεί άμεσα το θέμα.

ΩΡΑΡΙΟ – ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Η ορθή εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας είναι αδιαπραγμάτευτη. Είναι κάτι που υποστηρίζουμε σθεναρά και παρακολουθούμε συστηματικά, όπως αποδεικνύεται από τις ανακοινώσεις και τις παρεμβάσεις μας που έχουν προηγηθεί.

Ζητήσαμε από τη Διοίκηση να λάβει θέση σχετικά με τις πληροφορίες που αναφέρουν ότι υπάρχουν περιστατικά πίεσης προς τους συναδέλφους για παράτυπη χρήση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Επίσης, θέσαμε το θέμα των υπερωριών που σχετίζονται με τεχνικά έργα και ζητήσαμε οι υπερωρίες που διενεργούνται στα πλαίσια των ανακαινίσεων των καταστημάτων να προϋπολογίζονται και να περιλαμβάνονται στο κόστος του έργου.

Η Διοίκηση δήλωσε ότι ο νόμος και οι εγκύκλιοι πρέπει να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. παρακολουθεί συστηματικά το θέμα και καλεί όλους τους εργαζόμενους που διαπιστώνουν παραβίαση του ωραρίου, της εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας καθώς και μη καταγραφή ή μη πληρωμή υπερωριών, να ενημερώνουν άμεσα τον Σύλλογο.

ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ

Τα τελευταία χρόνια οι προκηρύξεις Διευθυντών και Υποδιευθυντών στο Δίκτυο προχωρούν με συστηματικό τρόπο. Λόγω όμως της τελευταίας εθελούσιας ζητήσαμε να προχωρήσουν το ταχύτερο δυνατό οι διαδικασίες για νέες προκηρύξεις, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που δημιουργήθηκαν σε θέσεις ευθύνης στο Δίκτυο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τονίσαμε για άλλη μία φορά ότι η στοχευμένη και με σύγχρονα σεμινάρια εκπαίδευση του Προσωπικού δημιουργεί υπεραξίες τόσο για τους συναδέλφους όσο και για την ίδια την Τράπεζα, αλλά πρέπει να παρέχεται απερίσπαστα και πάντα αυστηρά εντός ωραρίου.

Η Διοίκηση διαβεβαίωσε ότι συμμερίζεται την άποψή μας και για το λόγο αυτό εφαρμόζει πολιτική πολλαπλών σεμιναρίων. Επιπλέον επιβεβαίωσε ότι πρέπει να τηρούνται απ’ όλους οι σαφείς οδηγίες που έχουν εκδοθεί σχετικά με τον τόπο, τον χώρο και τον τρόπο παρακολούθησης.

ΚΕΝΤΡΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Η πορεία της κεντροποίησης των εργασιών αποτέλεσε ένα από τα κομβικά σημεία συζήτησης, καθώς αποτελεί πολύπλοκο θέμα με ιδιαιτερότητες, και απαιτεί τη συμμετοχή πολλών Διευθύνσεων, πλήθους εργαζομένων, καλό συντονισμό και σε βάθος γνώση, ενώ μπορεί να επηρεάσει ακόμα και τα μεγέθη των Καταστημάτων.

Η Διοίκηση σημείωσε ότι προχωρά λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία και τις υποδείξεις των συναδέλφων του Δικτύου -κάτι το οποίο συνιστά και πάγια θέση του Συλλόγου μας- επιχειρώντας να εξορθολογήσει τον τρόπο και την εφαρμογή των διαδικασιών. Η δε μετακίνηση προσωπικού θα γίνεται αφού τακτοποιηθούν οι εκκρεμότητες που δημιουργούνται, χωρίς να επιβαρύνονται οι συνάδελφοι του Δικτύου που παραμένουν στα Καταστήματα.

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. θεωρεί κομβικής σημασίας τον σωστό σχεδιασμό και την ορθή εφαρμογή της κεντροποίησης προκειμένου να στηριχθεί ουσιαστικά το Δίκτυο στις εργασίες του. Κινούμενος προς αυτή την κατεύθυνση παρακολουθεί την πορεία των έργων, παρεμβαίνοντας όποτε το κρίνει απαραίτητο.

Το επόμενο διάστημα, στα πλαίσια της διαβούλευσης, προγραμματίζονται συναντήσεις με τις κατεξοχήν αρμόδιες Διευθύνσεις προκειμένου ο Σύλλογος να λάβει σχετική ενημέρωση και να καταθέσει τις δικές του θέσεις.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. συνεχίζει με συστηματικό τρόπο, μέθοδο και επιχειρήματα να παρεμβαίνει αποφασιστικά στις συναντήσεις με τη Διοίκηση προκειμένου να πιέζει για λύσεις στα προβλήματα που απασχολούν όλους τους εργαζόμενους στην Τράπεζα.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να παραμένουν συσπειρωμένοι γύρω από το Σύλλογό μας, να ενημερώνονται και να επικοινωνούν μαζί μας για κάθε ζήτημα που τους απασχολεί.

Ο Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. παραμένει η μόνη αξιόπιστη και αποτελεσματική ασπίδα προστασίας για όλους τους εργαζόμενους στην Εθνική Τράπεζα.

Κατεβάστε το αρχείο PDF

Share This

Share This

Share this post with your friends!