SHMAsmall

Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2017

ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ

 

Η εθελούσια έξοδος της 31ης Δεκεμβρίου 2016 άφησε ένα ακόμη αρνητικό αποτύπωμα. Προωθήθηκε βεβιασμένα, κάτω από την πίεση των πλάνων αναδιάρθρωσης των Τραπεζών, που συμφώνησε η Κυβέρνηση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και υιοθέτησαν οι τράπεζες μετά την τρίτη ανακεφαλαιοποίηση.

Έγινε χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό με μεγάλο αντίκτυπο και συνέπειες στη λειτουργία της Τράπεζας , προκαλώντας σοβαρότατα κενά και ελλείψεις. Ελλείψεις, τις οποίες καθημερινά βιώνουν τόσο οι εργαζόμενοι, συχνά με επιβάρυνση της ψυχοσωματικής τους υγείας, όσο και οι πελάτες.

Οι εναπομείναντες και εντατικότατα εργαζόμενοι της πρώτης γραμμής υφίστανται καθημερινά εντάσεις και διαμαρτυρίες. Απίστευτες πιέσεις από τους πελάτες και τη Διοίκηση να εξυπηρετηθούν και μετά τη λήξη του ωραρίου, γιατί ήδη περιμένουν πολύ χρόνο στη σειρά.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Το ωράριο συναλλαγών, σύμφωνα με την κλαδική σύμβαση Ο.Τ.Ο.Ε. –Τραπεζών 2002-2003, είναι: από Δευτέρα έως Πέμπτη 08.00 – 14.30 και Παρασκευή 08.00 – 14.00.

Η Τράπεζα έχει συμβατική υποχρέωση να εφαρμόζει το συγκεκριμένο ωράριο και προς αυτήν την κατεύθυνση υποχρεούνται να λειτουργούν τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη (Διευθυντές Δικτύου, Περιφερειακοί Δ/ντές και Δ/ντές καταστημάτων).

Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου ν. 4488/2017, τα δεδομένα για τις υπερωρίες και για την υπερεργασία πρέπει να υποβάλλονται στο σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας το αργότερο έως και την ημέρα που θα γίνει η υπερωρία-υπερεργασία και σε κάθε περίπτωση πριν την ανάληψη της εργασίας από τον εργαζόμενο. Η παραβίαση του θεσμοθετημένου ωραρίου λειτουργίας και συναλλαγών, η μη δήλωση κάθε νόμιμης υπερωριακής απασχόλησης ή η άρνηση πληρωμής των νόμιμων υπερωριών αποτελεί παράβαση που θα επιφέρει τις συνέπειες του νόμου.

Η διασφάλιση της εφαρμογής των Κλαδικών και Επιχειρησιακών Σ.Σ.Ε. από την Τράπεζα είναι κομβικό θέμα για τους εργαζόμενους και τον Σ.Υ.Ε.Τ.Ε, που δίνει καθημερινά μάχες, ώστε να μην υπάρξει χώρος στον οποίο να μην εφαρμόζονται οι  Σ.Σ.Ε. του κλάδου και η εργατική νομοθεσία. Απαιτείται στενή συνεργασία των ΕΑΚ και των Νομαρχιακών Παραρτημάτων με τον Σ.Υ.Ε.Τ.Ε., προκειμένου να παρεμβαίνουμε, όπου χρειάζεται, με το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.).

Πάγια θέση του Συνδικαλιστικού Κινήματος είναι ο περιορισμός των υπερωριών στις απολύτως αναγκαίες και η κάλυψη των πάγιων αναγκών της Τράπεζας με νέες προσλήψεις.

Οι πελάτες, που δεν γνωρίζουν τα πλάνα αναδιάρθρωσης και τις ελλείψεις προσωπικού και  σχεδιασμού της Διοίκησης στην κάλυψη των κενών, δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι οι ακραίες λογικές «εξυγίανσης» και μείωσης του εργασιακού και γενικότερα του λειτουργικού κόστους, είναι αυτές που αντανακλούν στην εξυπηρέτησή τους και επιβαρύνουν τους ίδιους. Στρέφονται συχνά εναντίον των εργαζόμενων που φιλότιμα και υπερβάλλοντας εαυτόν εργάζονται και πέραν του ωραρίου για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο αυξημένο φόρτο εργασίας.

Δείχνει, βέβαια, παράδοξο από τη μια να «περισσεύουν» και να αποχωρούν μαζικά εργαζόμενοι κι από την άλλη να δημιουργούνται, σοβαρά κενά στην εξυπηρέτηση της πελατείας, η οποία κυριολεκτικά  επαφίεται στον πατριωτισμό και στην αυταπάρνηση των συναδέλφων.

Με τέτοιες, όμως, συνθήκες, τορπιλίζεται η ανάκτηση της  εμπιστοσύνης στην Τράπεζα, η προσέλκυση καταθέσεων, αλλά και η δυνατότητα πώλησης συμπληρωματικών υπηρεσιών και προϊόντων για τα οποία  εναγωνίως πιέζουν οι Περιφερειακοί, παρότι οι Τράπεζες στην Ελλάδα δεν έχουν επιστρέψει στην κανονικότητα.

Η πολιτική συρρίκνωσης του προσωπικού, που ασκείται στο όνομα των σχεδίων αναδιάρθρωσης, αποτελεί την πιο ουσιαστική υπονόμευση της ποιότητας, της αξιοπιστίας, της συνέπειας και της προοπτικής της Τράπεζας.

Καλούμε τη Διοίκηση να αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης και να τηρήσει υπεύθυνη στάση, προχωρώντας άμεσα στην υλοποίηση προσλήψεων, όπως άλλωστε είχε υποσχεθεί ο Διευθύνων Σύμβουλος, σε περίπτωση που οι αποχωρήσαντες θα ήταν περισσότεροι από την υποχρέωση της Τράπεζας σύμφωνα με το σχέδιο αναδιάρθρωσης, όπως τελικά συνέβη.

Ζητάμε νέες προσλήψεις ώστε:

  • να βελτιωθεί η λειτουργικότητα του Δικτύου,
  • να τηρούνται οι νόμιμες και συμβατικές υποχρεώσεις της Τράπεζας,
  • να εξυπηρετείται σωστά και ομαλά η πελατεία της Ε.Τ.Ε.,
  • να μην παραβιάζεται το ωράριο,
  • να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μεταθέσεων,
  • να διασφαλιστεί η αναπτυξιακή πορεία της Ε.Τ.Ε.

Τα καταστήματα είναι η «βιτρίνα», και το μέσον προσέλκυσης της τοπικής πελατείας για την Τράπεζα. Ακόμα κι αν οι οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν συνέχεια, απαιτώντας νέες δεξιότητες από τους εργαζόμενους, δεν πρόκειται να εκλείψουν. Αποτελούν την τοπική στρατηγική βάση της Τράπεζας και τη μόνη ορατή  στον πελάτη ειδοποιό διαφορά τους από τις εταιρείες του σκιώδους τραπεζικού τομέα.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΙ

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΑΚΙΩΜΑΤΩΝ

Η ευθύνη για την τήρηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των νόμων για την έμπρακτη προστασία της εργασίας είναι υπόθεση όλων μας.

 

Share This

Share This

Share this post with your friends!